Van a hatuma gyerekek otthonaiban is angol (öblítős) vécé, ahol nem lapulevéllel törlik ki a feneküket.

Kedves  Magyar Gyerekek!

Biztosan hallottatok már arról, hogy Magyarország határain túl is élnek magyar gyermekek. Képzeljétek el, majdnem ugyanolyanok, majdnem ugyanolyan magyarok, mint ti.

1377177_638901129475814_192996275_n(Kíváncsi vagy? Kattints a képre!) 

Csak abban különböznek tőletek, hogy ők a hatuma (határon túli magyar) törzsekben cseperednek. De ez nem jelenti ám azt, hogy nyers húson, csipkebogyón meg lótejen élnének. Ők is szeretik a kakaslevest, a kirántott húst, a krumplipürét, konfektnek meg mákos rétest, mézes krémest stb. szoktak majszolni. És jobban smakkol a hatuma gyerekeknek is a frigóban termő joghurt meg a puding, mint a jégveremből kibányászott aludttej. És ugyanúgy van az otthonaikban angol (öblítős) vécé, ahol nem lapulevéllel törlik ki a feneküket. Tudnak focizni, pingpongozni, sárkányt eregetnek, és néha az ablakot is kilövik csúzlival, meg minden. És tudnak írni-olvasni, facebbookoznak és képzeljétek,  tévéznek is. A JimJam, a Minimax pld. épp úgy fogható a hatuma gyerekeknél is, mint a magyarországi tévé (M2) Gyerekhíradója. Tegnap például épp ezt néztük az apuval, amikor egyszeriben elkezdett csúnyákat mondani az anyunak. Az apu. Azt mondta, csak azért nem köpi le a képernyőt, mert én is ott vagyok. Anya rá is szólt, hogy viselkedjen, miközben az apu kirohant a szobából. Azt hittem, valamit én rontottam el, de később visszajött. Megsimogatta a fejemet, megveregette a vállamat és azt mondta, kapcsoljam ki a tévét, mert butaságokat nem kell nézni. Nem értettem, mire gondol, de szót fogadtam. Lefekvés előtt különben is meg kellett fürödnöm a fürdőszobánkban. Ami szintén van minekünk… Amikor aztán végeztem és lefeküdtem, jóéjtpuszi előtt, ugyanúgy, mint mindig, megkérdezte tőlem, én akarok-e elolvasni egy mesét, vagy ő olvasson föl nekem. Van amikor magam olvasok inkább, de esténként sokkal jobban esik nekem, ha az apu vagy az anyu mesél valamelyik magyar mesekönyvemből. Mert olyan jó közben elaludni. Így is volt, csak még egy kis időbe telt megtalálnom és kiszerelnem abból a nagy könyvekből rakott falból a Hetvenhét magyar népmesét, amit délután a pilótafülkém fala volt. Közben apu odaszólt anyunak: „Látod, ettől forrt föl az agyvizem. Attól, hogy a szemforgató idióták azzal etetik a kölykeinket is, hogy a szegény határon túli magyar gyerekek nem olvashatnak magyar könyveket, mert náluk olyan nincs.“ Aztán el is aludtam. Míg azon gondolkodtam, mi az, hogy szemforgató, meg agyvíz, és miért kell annak fölforrnia attól, hogy a hatumáknak nincsen magyar könyvük.

Nagy hellóka Dunaszerdahelyről!

Hatuma Filipke

Forrás: Barak László blogja

Reklámok