zaszloNem foglalkozom politikával. Annyira nem értek belőle semmit hozzá, hogy nem is nevettetem ki magam azzal, hogy megpróbálok beszélni róla. A marosvásárhelyi menetelés kapcsán azonban nem tudok megkerülni néhány gondolatot.

Megnéztem néhány videót, amely az autonómiatüntetésen készült. A Székely szabadság napján békésen felvonulók kiálltak ügyük mellett, és a hatósági tilalom ellenére kinyilvánították akaratukat. A tüntetők között gyalogolt az egyik anyaországi ellenzéki párt vezetője is, aki nem otthonról rázta az öklét, hanem merte vállalni a kockázatot akkor, amikor még nem lehetett tudni, békésen zajlik-e le a demonstráció, vagy sem.

Voltak azonban vadhajtásai is a tüntető tömegnek. Csúnya bekiabálások, és goromba szitkok hangzottak el. A videókat nézve néha azt hittem, futballhuligánok tévedtek a tüntetők közé. Az anyázások és bazdmegezések egyrészt arra voltak jók, hogy sárba tiporjanak olyan törekvéseket, amelyeket emberek tízezrei tekintenek szentnek, másrészt pedig arra, hogy a román média ezen csámcsogjon, elvonva a figyelmet a lényegről, azaz magáról az autonómiáról.

>>> Székely zászló + SIC autósmatrica INGYEN <<<

A képsorokat nézve egyfajta fogalomturmix kavargott az agyamban: autonómia, Trianon, székelyek, magyarok, szabadság, autonómia, Erdély, amely nem Románia, és amely lesz még Magyarországé.

Amilyen ködös a politikai rálátásom, olyan homályos a jövőnk képe is előttem. Ha így haladunk, hová fogunk érkezni? Mi lesz az autonómiával? Mi lesz a Partium sorsa? Vajon „kié” lesz a romániai magyarság?

banner_9GweSegmYUaWy6sUTovábbi infóért kattints a képre!

Szörnyen buta vagyok a jelenlegi politika megértéséhez, ezt be kell látnom. Egyetlen tiszta forrás, amelyből mindig meríthetek, a családom története. Dédnagymamám magyar állampolgárként született Nagyváradon, aztán megélte Trianont, a visszacsatolást, a Romániához csatolást, háza előtt magyar, román, és orosz katonák meneteltek. Át- és túlélte mindezt azért, hogy az ötvenes években elvegyék tőle magyar keresztlevelét, és helyette egy román nyelvűt adjanak. Mindezt úgy, hogy ki sem mozdult Nagyváradról. Halotti bizonyítványa szerint Oradeában halt meg 1969-ben. Hálás vagyok neki, mert hiánytalanul átadta magyarságát, kultúráját, anyanyelvét a nagymamámnak, aki továbbadta azt édesanyámnak, ő pedig nekem és a húgomnak. Ezt az örökséget igyekszem továbbadni gyermekeimnek, hogy egyszer majd ők is továbbadhassák azt utódaiknak. Ha kérdeznek, Szent László városa magyar polgárának vallom magam. Ebbe nem engedek beleanyázni és bazdmegezni senkinek, semmilyen nyelven. Ennyike csak az én politikám.

Kettős állampolgár csak azért szeretnék lenni, hogy visszaadjak a dédnagymamámnak valamit, amit elvettek tőle, és átadjam gyermekeimnek azt, amit az én generációm, és a szüleimé hagyott elveszni.

Nagy Edit
http://mind1.ma/
