KislanyÚj tanító tanító érkezik a csángó faluba. A tanító bemutatkozik az első osztályos gyerekeknek és megmagyarázza nekik, hogy ő román. Kéri az osztályt, hogy emelje fel a kezét, aki szintén román.
Hét évesen nem igazán értik a kérdést, de mindegyik nyújtja a karját, kivéve egy kislányt.
A tanító megkérdezi a gyereket, hogy ö miért nem csatlakozik a többiekhez.
Mert én nem vagyok román – feleli a gyerek.
Én magyar vagyok! – jelenti ki.
A tanító erre megkérdi a gyereket, hogy miért vallja magát magyarnak.
Apám magyar, anyám magyar, tehát én is magyar vagyok! – válaszolja.
A tanár fogós, ravasz módon kérdezi:
– Ha apád szarházi lenne, anyád szarházi lenne akkor te is szarházi lennél?
– Nem, akkor román lennék

K  A  P  C  S  O  L  Ó  D  Ó 
>>> ROMÁN HÍRSZERZÉS vs. AUTONÓMIA <<<
