Sokan jól ismerik a székely világos sört, amely – sajnos – Hargita helyett Harghita névvel tett szert népszerűségre. Ez már önmagában okot adhat sokunk számára, hogy keserű szájízzel kóstoljuk a székely világos sört, azonban, ha meglátjuk azt, hogy piros-fehér-zöld sáv keríti be a márka logóját – valamint szemügyre vesszük a (helyenként) kétnyelvű szöveget –, máris nagyot dobbanhat a szívünk.

Fotó: m.cdn.blog.hu

Jóval híresebb társával azonban még több a kifogásolnivaló – no, persze nem az ízvilágával. Ugyanis sokan feltehették már a kérdést – sokszor – magukban, hogy a Harg(h)ita székelyföldi társa, az országviszonylatban jóval híresebb csíkszeredai sör miért Ciuc, és miért nem Csíki sörként ékeskedik a kocsmákban, és égett be a köztudatba? Ha belegondolunk, hogy egyetlen magyar szó, vagy székely motívum sincs az ország egyik leghíresebb sörén – úgy van beállítva, mintha egy krajovai vagy egy konstancai sör lenne – akkor valóban eltöprengünk, majd elszomorodunk, szomorúságunkban pedig iszunk egyet, vagy kettőt…

Fotó: cristianflorea.ro

Azonban úgy tűnik nemcsak mi, hanem az Erdélyi Magyarságért Egyesület is elmerengett a megoldatlan problémán, és még ha kreatív szárnylengetésük vélhetően nem is fogja a Ciuc, vagyis a Csíki tulajdonosi, képviseleti körét meghatni, mi akkor is – nagyon – értékeljük a gesztust:

10584032_615943518527121_35584422110348318_n

H  I  R  D  E  T  É  S

>>> Székelyföld és Erdély az autókon <<<

Megj. A képet eredetileg Hajtos Pál Zoltán facebook oldalán találtuk aki a következő szöveggel tette közé:  ” Hamarosan a boltokban”. Kíváncsian várjuk a fejleményeket. 

Forrás: http://kolozsvaros.ro/

Reklámok