Bojkottkezdeményezés indult a Facebook közösségi portálon a Heineken Románia termékei ellen. Az ügy előzménye, hogy a nemzetközi söripari vállalat tavaly pert indított a csíkszentsimoni Igazi Csíki Sör Manufaktúra ellen, továbbá a per áthelyezését kérte „székely sajtónyomásra” hivatkozva.

heineken_bojkott_bFotók: Facebook

A multinacionális vállalat vezetősége a szellemi tulajdon megsértése, szabálytalan konkurencia és tisztességtelen kereskedelmi tevékenység címén perelte be a csíki sörmanufaktúrát, kérve, hogy tiltsák be a termék gyártását és forgalmazását. Miután a megyei törvényszék nem adott helyet a Heineken Románia keresetének, a cég fellebbezett, és a per áthelyezését kérte.

heineken_bojkott2

A szikra akkor pattant ki, amikor kiderült, hogy a nemzetközi cég beadványában a nacionalista közszereplők által előszeretettel hangoztatott, „úgynevezett Székelyföld” kifejezést használja – olvasható a kezdeményezők bojkottoldalán. A Facebookon kedden elindított tiltakozás népszerűsítői arra szólítják fel a fogyasztókat, hogy ne fogyasszák és vásárolják a Heineken Románia termékeit (a Ciuc, a Bucegi, a Silva, a Golden Brau és a Neumarkt söröket). A közösségi oldalon látható fotóról egyébként furcsamód a szintén a Heineken által gyártott Harghita sör kimaradt.

> Húzzuk meg a határt Erdély és Románia között! <

> Székely zászló + SIC autósmatrica INGYEN <

A „Vegyetek búcsút az állítólagos Székelyföldön élő, állítólagos székely vásárlóktól!” szlogenű oldalnak már több mint kétezer kedvelője van (cikkünk publikálása idején már 2138). Mi több, a Heineken által Magyarországon forgalmazott sörök is célkeresztbe kerültek: a kezdeményezők a Soproni, a Gösser, a Zlatý bažant, a Kaiser, az Edelweiss, a Steffl és a Buckler, valamint a Strongbow Gold almabor bojkottjára is felszólítják a közösséget.

heineken_mem_b

A Facebook közösségi oldalon időközben egy sajátos „Heineken logó” is megjelent a bojkott kapcsán.

http://www.szekelyhon.ro/

Reklámok